FÖRETAGSINFORMATION

Anotherstorekarlskrona.se tillhandahålls av Jippie AB (Anotherstore Karlskrona) med Orgnummer 556560-8584, Ronnebygatan 46, 37133 karlskrona. Telnr: 0455-10217, Mail:karlskrona.b@anotherstore.se.

LEVERANS

Standarfrakten kostar 79 kronor för varje beställning.

Another store Karlskrona (556560–8584) ingår endast avtal med myndig (18 år) person.

Är man minderårig krävs målsmans tillstånd.


Avtal ingås när du väljer att skicka beställning till kassan.


I priserna ingår moms med 25 %.

 

Vår normala leveranstid är vanligtvis 1–4 arbetsdagar.

Om du beställer en vara som för närvarade är slut i lager, men som är på väg till vårt lager, kan leveransen ta några extra dagar. I de flesta fall kommer leveransen ske inom 5–7 arbetsdagar. Om en vara är restnoterad och inte kommer påfyllt till oss inom en snar framtid kommer vi att informera dig om detta.

Du har också möjlighet att välja fraktsättet ”Hämta i butik” Another Store Karlskrona. Detta alternativ är gratis. När din order är redo för leverans får du ett mejl eller sms.

Vi förbehåller oss rätten att vid uppenbara felaktigheter, till exempel pris eller tryckfel att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart avboka din order utan kostnad.

Vi förbehåller oss även rätten att inte genomföra en beställning om till exempel varan är slut i lager eller vid tekniska problem

Another Store Karlskrona förbehåller sig rätten att häva köpet om bedrägeri misstänks.

Vi strävar alltid efter att leverera dina beställningar så snabbt som möjligt och kommer att hålla dig informerad om eventuella fördröjningar eller ändringar i leveranstid.

 

Tveka inte att kontakta vår kundtjänst om du har frågor eller behöver ytterligare information om din leverans.

 

Eftersom vi delar lager med en fysisk butik finns det en risk att varan kan ta slut. Vi strävar efter att ha en exakt uppdatering av vårt varulager, men ibland kan det tyvärr hända att en vara inte finns tillgänglig.

 

Om en vara inte finns i lager kontaktar vi dig för att hitta en lämplig lösning, är varan helt slut i lager och inte kommer in på vårt lager igen tar vi bort den från din faktura och skickar resterande delar av din order.

 

Om du endast har en vara på din order och den är inte tillgänglig och inte kommer bli tillgänglig makuleras din order, vilket innebär att den inte kommer behandlas eller skickas.

 

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som detta kan orsaka och vi strävar alltid efter att förbättra vår lagerhantering för att minimera sådana situationer.

 

Vi rekommenderar att du håller koll på vår webbplats eller kontakta vår kundtjänst för att få uppdaterad information om tillgängligheten på våra produkter.

 

BETALNING

 

När du har bekräftat ditt köp i kassan erbjuder vi olika betalsätt genom Klarna Check-out.

 

Klarna är vår samarbetspartner för smidiga och säkra betalningar.

Genom Klarna Check-out kan du välja bland flera bekväma betalsätt som passar dina behov.

 

Klarna Check-out ger dig flexibilitet och trygghet när du genomför ditt köp. Du kan vara säker på dina betalningar behandlas på ett säkert sätt.

 

Vi försöker alltid att göra köpupplevelsen smidig och bekväm för våra kunder.

 

O UTHÄMTADE PAKET

 

Vi vill betona vikten att hämta ut ditt paket i god tid. Om paketet ligger kvar på din Service Point längre en 7 dagar kommer det att skickas tillbaka till oss.

 

I sådana fall förbehåller vi oss rätten att debitera dig för kostnader för detta inklusive expeditionsavgift, hanteringsavgift och returkostnad, vilket uppgår till 200 kronor.

 

Samma gäller om du valt att hämta ditt paket i vår fysiska butik. Det är viktigt att notera att vi inte har någon skyldighet att återbetala dig för de varor som inte hämtats ut inom de 7 dagarna.

 

Vi uppmanar dig därför att vara uppmärksam på aviseringar och se till att hämta ut ditt paket så snart som möjligt för att undvika eventuella förseningar eller extra kostnader.

 

Om du har några frågor eller behöver ytterligare information är du välkommen kontakta vår kundtjänst. Vi finns för att hjälpa dig.

 

REKLAMATION

 

Behöver du reklamera en vara, så vill vi att du kontaktar vår kundservice och beskriver felet samt bifogar bilder på defekten, både närbild och en mer helhetsbild över plagget, för att underlätta hanteringen av din reklamation.

 

Uppge även ditt ordernummer och namn. Vänligen ange också ditt ordernummer och ditt namn för att underlätta identifieringen av din beställning.

 

Vi värdesätter din feedback och strävar efter att lösa eventuella problem så snabbt och smidigt som möjligt. Genom att tillhandahålla en detaljerad beskrivning och tydliga bilder hjälper du oss att bedöma och åtgärda reklamationen på ett effektivt sätt

 

Vår kundservice står till ditt förfogande för att assistera dig med reklamationsprocessen och svara på eventuella frågor eller funderingar du kan ha.

 

 

INTEGRITET OCH PERSONUPPGIFTER

 

Din integritet är viktig för oss. Vi värnar om att skydda dina personuppgifter och behandlar dem på bästa sätt.

Enligt lag krävs det att vi inhämtar ditt samtycke för att kunna behandla dina uppgifter.

Du har enligt GDPR rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

 

Mer information om GDPR finns på Integritetsskyddsmyndighetens webbplats.

 

ÖPPET KÖP OCH RETURER

 

Efter leveransen har anlänt till din brevlåda eller när du hämtat ut hos ombudet har du 14 dagars öppet köp eller bytesrätt för köp av varor till ordinarie pris.

När du provar klädesplagget var vänlig att hantera omsorgsfullt, det är viktigt att varan är i lika gott skick som när du fick den.

Om varan skadas eller kommer bort på grund av vårdslöshet förlorar du ångerrätten.

Det är viktigt att notera att öppet köp eller bytesrätt inte gäller för köp av underkläder, badkläder, smycken, accessoarer eller skräddarändrade plagg

 

VID RETUR

·      För att få en returfraktsedel, vänligen mejla oss på karlskrona.b@anotherstore.se

·      Du betalar endast för de varor du behåller. En returavgift på 79 kr tillkommer vid hantering av din retur förutom om varan är defekt eller om vi packat fel.

·      Vi önskar att du noggrant överväger dina köp och returer en extra gång, eftersom alla frakter fram och tillbaka har en mycket negativ miljöpåverkan.

·      Viktiga punkter att komma ihåg vid retur är att prisetiketterna måste vara kvar på plaggen och att returunderlaget (med namn, e-postadress osv.) ska fyllas i och skickas med.

·      Vid kortbetalning återbetalas pengarna tillbaka till kortet vid retur. Vid fakturabetalning justeras beloppet för returen på den fakturan som skickades till dig via e-post. Om du inte hittar fakturan kan du logga in på Klarnas hemsida/app eller kontakta Klarna på 08-120 120 10

·      Återbetalning eller justering av returen görs så snart returen mottagits och registrerats.

·      Vänligen packa ditt paket väl och behandla kläderna med ansvar och respekt.

·      Klistra på returfraktsedeln på paketet och se till att inga andra fraktsedlar syns. Lämna sedan paketet hos ombud och spara inlämningskvittot, då det är viktigt för eventuell uppföljning.

Tyvärr kan vi inte behandla bytesorders online. Om du vill beställa nya varor kan du göra det via anotherstorekarlskrona.se eller kan du byta i vår fysiska butik, Another Store Karlskrona. Detta är ett kostnadsfritt alternativ.

Om du önskar att avbryta en order som du har beställt och valt att hämta i butiken, måste du fysiskt komma in till oss i butiken för att göra en retur i kassan. Om du inte har möjlighet att komma in kan vi avbryta din order mot en administrativ avbokningsavgift på 99 kronor. Denna avgift täcker kostnaderna för att ha reserverat plaggen åt dig och alla övriga kostnader som uppstår i samband med hanteringen av din order.

FRÅGOR

Om du har några frågor eller behöver ytterligare information är du välkommen att kontakta vår kundservice. Vi finns här för att hjälpa dig.

Karlskrona.b@anotherstore.se eller ring oss på 0455–10217

Accpetera Cookies